Seo backlink hakkında

cropped-blog-backlink-blog.jpgSEO genel kavramlar makalemizde genel kavramları anlatıp, SEO pagerank hakkında makalemizde PageRank değerinin önemi üzerinde durduktan sonra, bu iki makalede de sıkça adından söz ettiren backlink kavramı neymiş onu açıklamaya çalışalım.

Dedik ki, eğer bizim bir web sitemiz var ise buna SEO yapmak istiyorsak, bu bize aramızı sürekli iyi tutmamız gereken bir arkadaş kazandıracak. Google. Google’ın bir çok iyi arkadaşı var. Bunlar PR’si yüksek olan insanlığa faydalı arkadaşlar. Eğer ki bu arkadaşlarından bir tanesi gidipte Google’a bizim için “Bak şurada şöyle bir arkadaşımız var, oda insanlığa faydalı, oda insanlığa iyi hizmet ediyor.” derse, Google bu iyi arkadaşlarına güvenecek ve bize olumlu bir bakış açısıyla bakacaktır. Google’ın bu bakış açısı ise bize mutlaka olumlu olarak geri dönecektir. Normal hayata uyarlanan bu olaya şimdide internet üzerindeki Google’ın gözüyle bakalım. Google internette yayına sunulan sayfaları botları aracılığı ile indexlemeye çalışır. Değer verdiği özelliklere göre, bu indexleme işlemini hızlı veya yavaş bir şekilde gerçekleştirir. Google PR değeri yüksek bir sitedeki bir sayfayı indexlerken dışarı verilen bir linkle karşılaştığında, derki “Bu sitenin PR değeri yüksek, iyi bir site, eğer bu site başka bir siteyi referans olarak gösteriyorsa, o sitede iyidir.” İşte bu şekilde gösterilen referans olarak gösterilen site bizim sitemiz olursa, bu hem bizim indexlenme hızımızı artıracaktır, hemde bize PR olarak geri dönecektir. PR’si yüksek olan sitelerden alınanbacklinkler çok değerlidir. Fakat PR’si düşük olan siteleride hemen, “ Bu site yaramaz, bundan backlink alsam ne olur almasam ne olur” diye bir kenara atmak yanlıştır. Çünkü bu tür sitelerde Google botlarını sitemize yönlendirecektir.

Backlinkin öneminden bu şekilde biraz bahsettikten sonra, gelelim backlink oluşturma aşamalarına. Web sitesi olan bir arkaşımız var, gidip ona “Sen benim linkimi sitene ekle, bende seninkini ekleyeyim.” diyorum. “Tamam” diyor ve kabul ediyor.  Anlaştığımız gibi ben siteme, onun sitesinin linkini ekliyorum, oda benimkini. Fakat ne oluyor, Google bu tür yapılan karşılıklı link değişimine anladığı takdirde fazla bir değer biçmiyor, değer biçmediği gibi, bazı durumlarda ceza bile verebiliyor. Ama benim bu arkadaşımın 2 tane sitesi var, benimde 2 tane sitem var ise, Ben diyorum  “Sen M sitenden benim Y’ye backlink ver, ben X sitemden senin N’ye backlink vereyim.” Yani bu şekilde ne oluyor? Y’ye alınmış bir karşılıksız backlink ve N’ye alınmış bir karşılık backlink oluşuyor. Ve bu şekilde alınan backlinkler çok daha değerli oluyor. Google’ın yukarıdaki “İyi site bir siteyi gösteriyorsa, o sitede iyidir.” mantığını, uygulatabilmiş oluyoruz.

Diğer bir backlink oluşturma yöntemimiz ise, dizin ve toplistlere sitemizi ekleme yoludur. Web dünyasında bir tabu haline gelmiş bazı dizinler vardır. Örnek olarak DMOZ gibi. Site eklemenin zor olduğu, bu nedenle, genelde eklenen sitelerin kaliteli olduğu. İşte Google bunların referanslarını, özellikle DMOZ site dizininin kini çok önemsiyor. Eğer alanında iyi olduğunu düşündüğümüz bir sitemiz var ise, uygun kategoriyi seçerek DMOZ’a kaydettirmeye çalışmalıyız. Bu bize SEO için çok büyük yarar sağlayacaktır. Diğer toplistlere sitemizi eklemek ise, dozunda olduğu müddetçe bize getiriler sağlayacaktır. Fakat dozu aşılırsa, Sand-Box veGoogle-Ban ile tanışabiliriz. Bu yöntemi uygulamak için PR değeri yüksek toplist sitelerine, iki toplist sitesine ekleme arasındaki süreyi uzatarak, sitemizi ekleyebiliriz.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: